جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی، واحد استانی سمنان در تاریخ 99/09/03 ساعت 10:30، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر قربانیان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان،  رؤسای مراکز آموزشی و جمعی از کارکنان و دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، مراسم دانشجویان نوورود این واحد استانی به صورت مجازی(ویدئو کنفرانسی) برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم با تسلیت شهادت شهید فخری زاده به جامعه دانشگاهی کشور و محکوم کردن رفتارهای دوگانه غرب و این اقدام تروریستی اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر دست انتقام نظام اسلامی گریبان آنان را بگیرد.

دکتر امید با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان بیان کرد: دوران دانشجویی بهترین دوران زندگی افراد است و باید قدردان آن بوده و به نحو شایسته بهره لازم را ببریم.

وی تصریح کرد: در دوره دانشجویی دسترسی نامحدود به منابع علمی، اساتید و آنچه که در نظام آموزش عالی پیش بینی شده فراهم است و دانشجو می تواند آزادانه تفکرات خود را دنبال و با ابتکارعمل و آزادی فکر و اندیشه تمرین کار گروهی و مشارکتی داشته و بهترین دوستان خود را نیز انتخاب کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز داشت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اینکه دانشجو بتواند بهره لازم را در تمام زمینه‌ها داشته باشد علاوه بر آموزش و کسب مهارت، کانون های قرآن، انجمن های ورزشی، انجمن های سیاسی و کانون های فرهنگی و هنری فعال شده که سالانه نیز همایش و جشنواره های مختلف را برگزار می‌کنند.

امید، در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش‌های مهارتی اشاره و تاکید کرد: نگاه جامعه به آموزش مهارتی تغییر کرده و این دانشگاه پرچمدار آموزش مهارتی بوده به نوعی که این مهم را ترویج و به گفتمان سازی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه مفتخریم که امروز توجه همگان از جمله مسئولان را به آموزش های مهارتی جلب کرده ایم، گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور سردمدار این گفتمان بودیم و همه را باید به این سمت بکشانیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: این دانشگاه در طول پنج سال گذشته پوست اندازی جدی داشته و شاهد یک بازنگری اساسی در تمام حوزه ها بوده ایم و امروز بهترین تیم دانشگاهی در دوران 30 ساله فعالیت دانشگاه که از برجستگان دانشگاهی در زمینه خلاقیت و نوآوری هستند در این دانشگاه مشغول به فعالیت و ارائه خدمت آموزشی می باشند.

دکتر محمدحسین امید خاطرنشان کرد: در طول پنج سال اخیر نزدیک به 200 مرکز نوآوری در 5 سال در دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل گرفته و در کنار آن نیز شاهد ایجاد کلینیکهای مشاروه و کارآفرینی بوده ایم.

وی گفت: در این مدت بخش زیادی از درس ها بازنگری شده و پس از ارزیابی و تعیین صلاحیت از بین  90 هزار مدرس 25 هزار مدرس مجوز ادامه همکاری را داشته اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در این دانشگاه مدرس غیرمجاز نداریم و صلاحیت عمومی و حرفه ای همه تایید شده است، گفت: واحدهای استانی نیز اساسنامه دارد شده و مراکز دانشگاهی نیز از هزار و 70 مرکز به کمتر از 600 مرکز رسیده که برخی بخاطر مصوبات دولت و برخی بخاطر سیاست های دانشگاه تعطیل شده است.

دکتر امید ادامه داد: همچنین تسهیلات صندوق رفاه نیز فراهم شده است و بیش از ۷۰ درصد شهریه را دانشجویان جدید الورود می‌توانند از نیم سال آینده از صندوق رفاه دانشگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط دانشجویان به خوبی می توانند ضمن درس خواندن مهارت کسب کنند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم بلکه هدف ما تربیت کارفرما است و به نوعی هر یک از دانشجویان کارفرما هستند و باید استعداد و خلاقیت خود را نشان بدهند.

.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز داشت: ما باید کشور را بسازیم و ساختن آن از راه آموزش های مهارتی است و در این زمینه الزامات آن که یکی باید آموزش در محیط کار است باید در تمام دروس به ویژه  کارورزی و کاربینی که از اهمیت بالایی برخوردار است رعایت شود.

 

دکتر محمدحسین امید همچنین پیشاپیش 16 آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان و بزرگمردان دانشجو را نیز گرامیداشت.

Go to Top